![]() |
![]() |
Adresa:........... Vaka Đurovića bb
81 000 Podgorica
Telefon: ......... 020 409 220
Telefaks: ........ 020 409 233
E-mail: ........... fvu@unimediteran.net
Web: .............. fvu.unimediteran.net
Žiro-račun:..... 505-6232-96
V.d. dekana: . dr Nenad Vuković
Prodekanka:... mr Katarina Švabić
Sekretar:......... Bojan Popović
Telefon: ......... 020 409 230
Telefaks: ........ 020 409 233
E-mail: ........... bojan.popovic@unimediteran.net
Studentska služba:
Telefon:.......... 020 409 220
Telefaks:......... 020 409 233
E-mail:............ fvu@unimediteran.net
Na Fakultetu vizuelnih umjetnosti studenti se mogu usavršavati u jednoj od dvije oblasti: Dizajn vizuelnih komunikacija i Audiovizuelna produkcija. Uspješnim završetkom osnovnih studija stiče se zvanje bečelor dizajna vizuelnih komunikacija i bečelor audiovizuelne produkcije. Programi predstavljaju simbiozu umjetnosti, nauke, tehnike, informatike i drugih disciplina. Usklađeni su sa aktuelnim potrebama okruženja i prilagođeni svjetskim trendovima i potrebama industrije, medija i drugih djelatnosti.
Fakultet raspolaže sa savremeno opremljenim amfiteatrom, računarskom salom, foto i video studiom, grafičkim i likovnim ateljeom. Studentima je dostupna biblioteka Fakulteta sa stručnom literaturom, kinoteka sa oko hiljadu naslova, a posredstvom interneta studentima je omogućen pristup vodećim elektronskim bibliotekama, kao sto je EBSCO. Afirmacijom interaktivnog pristupa u izvođenju nastave, uz stručnu praksu, radionice i projekte koji se kontinuirano organizuju, obezbijeđeni su svi potrebni uslovi da studenti steknu sva znanja koja se očekuju od savremenih stručnjaka iz ovih specifičnih oblasti.
Fakultet vizuelnih umjetnosti organizuje specijalističke i magistarske studije za studijske programe: Dizajn vizuelnih komunikacija i Audiovizuelna produkcija. Novi nastavni plan omogućava studentu da kreira sopstveni studijski program, izborom profilisanog ateljea koji je sastavljen iz jedne ili više oblasti kao i izborom svih teorijskih predmeta. Nakon završenih specijalističkih, jednogodišnjih studija, stiče se zvanje specijalista dizajna vizuelnih komunikacija i specijalista audiovizuelne produkcije.
Završetkom magistarskih studija, stiče se zvanje magistar vizuelnih komunikacija i magistar audiovizuelne produkcije.
Fakultet vizuelnih umjetnosti 2015/2016. studijske godine upisuje II generaciju brucoša na studijski program – Dizajn vizuelnih komunikacija.
ODJELJENJE U BIJELOM POLJU
FVU u studijskoj 2016/2017. upisuje drugu generaciju brucoša na studijski program - Dizajn vizuelnih komunikacija, u odjeljenju u Bijelom Polju.
Adresa: ul. Nedeljka Merdovića SC NIKOLJAC, 84000 Bijelo Polje
Telefon: +382 (0) 50 484 790
Telefaks: +382 (0) 50 484 790
Studentska služba
Telefon: +382 (0) 50 484 790
E-mail: fvu.bp@unimediteran.net
Organizovani prijemni ispit polažu svi kandidati. Prijemni ispit podrazumijeva provjeru znanja, sposobnosti i sklonosti za vizuelne umjetnosti ili produkciju i sastoji se iz testa opšte kulture, praktičnog testa i intervjua. Ispit se odvija pred tročlanom komisijom Fakulteta.
Od kandidata se očekuje kvalitet koji podrazumijeva kreativnost i sposobnost vizuelnog, ali i konceptualnog izražavanja na dinamičan i uvjerljiv način. Očekuje se sposobnost analitičkog promišljanja i inteligentno i originalno rješavanje problema.
Cijeni se entuzijazam, istraživački duh i samopouzdanje osobe istovremeno okrenute samokritičnosti. Ono što je veoma bitno kod kandidata jesu i dobre komunikacijske vještine.
Prezentacijska mapa predstavlja izbor kreativnih radova čija je svrha da demonstrira sposobnost vizuelnog izražavanja kandidata, njegov senzibilitet, originalnost i kreativnost .
Mapa podrazumijeva zbirku originalnih radova: crteža, ilustracija, grafičkih radova u tehnikama po slobodnom izboru (od klasičnih do elektronskih), fotografija, videozapisa i slično. Uvidom u prezentacijske mape imenovana komisija stiče bolji uvid u sklonosti i talenat kandidata koji pristupaju prijemnom ispitu.
Ovaj test sastoji se od pitanja iz različitih oblasti, od umjetnosti i kulture do savremenih medijskih tehnologija i pojmova koji se vezuju za njih. Kandidat mora dati tačne odgovore na najmanje 50% pitanja u testu da bi pristupio sljedećem dijelu prijemnog ispita. Sastavni dio testa opšte kulture je i test engleskog jezika, koji nije eliminacioni.
Ujedno i najvažniji dio prijemnog ispita. Sastoji se od zadate teme od strane komisije na koju kandidat treba da odgovori u formi crteža, slike, fotografije, video-snimka i slično, u zavisnosti od afiniteta kandidata. Ovo je, zapravo, i način da kandidat potvrdi svoj talenat i autentičnost radova koje prilaže prilikom prijavljivanja za upis.
Ispitna komisija intervjuiše kandidata s ciljem bližeg upoznavanja njegove ličnosti. Pitanja se usmjeravaju ka otkrivanju vizuelne percepcije kandidata, provjerava se stepen njegove kulture i slično. Time se stiče opšta slika o tome koliko kandidat poznaje svijet kulture I umjetnosti i kakve su njegove intelektualne i komunikacijske sposobnosti. Po završetku intervjua komisija ocjenjuje kandidate, na osnovu čega se formira konačna rang-lista.
FVU inicijalno dodjeljuje stipendije maturantima sa diplomom Luča A i Luča B, pobjednicima državnih takmičenja u znanju, kao i osobama sa invaliditetom, po predlogu Udruženja mladih sa hendikepom. Stipendije i popusti na školarinu dodjeljuju se i studentima druge i treće godine, na osnovu pokazanog nastavnog i vannastavnog angažovanja i uspjeha u toku prethodnih godina studiranja.
Vizuelne umjetnosti su tokom posljednjih decenija prošlog vijeka postale jedan od najvažnijih faktora kulturnog, medijskog i poslovnog razvoja kako u svijetu tako i u Crnoj Gori. To je ujedno i motiv osnivanja Fakulteta vizuelnih umjetnosti u Podgorici koji stvara i unapređuje kreativni prostor izučavanja univerzalnih vizuelnih jezika: jezika grafičkog i web dizajna, jezika televizije i videa, kao i jezika fotografije. Fakultet vizuelnih umjetnosti Univerziteta „Mediteran” u Podgorici je koncipiran u skladu sa najsavremenijim standardima i Bolonjskom deklaracijom, a samim tim našim studentima otvara put ka evropskim fakultetima. Naš fakultet je stvorio ambijent u kome studenti produbljuju, usavršavaju i usmjeravaju svoju nadarenost ka uspješnoj karijeri. Studenti se na osnovnim, specijalističkim i magistarskim studijama opredjeljuju za jedno od dva usmjerenja: Dizajn vizuelnih komunikacija i Audiovizuelna produkcija. Naši nastavni programi zasnovani su na savremenim tehnološkim i kreativnim dostignućima iz oblasti vizuelnih umjetnosti. Programi su praćeni konkretnom praktičnom obukom koja kod studenata stvara sigurnost i uvjerenje da po završetku studija smjelo ulaze u profesionalno bavljenje strukom. Studenti imaju rijetku šansu da se školuju kod iskusnih predavača, svjetskog iskustva i ugleda. Fakultet je okrenut neposrednoj praksi zahvaljujući susjedstvu i podršci Televizije Atlas, tehnološki najsavremenije crnogorske televizijske kuće. Svojom okrenutošću globalnom društvu Fakultet stvara kontakte sa mnogim evropskim i svjetskim akademskim institucijama.
Dobrodošli!
Predmet .......... ECTS
Likovni atelje I....................................................................... 6
Grafički dizajn I..................................................................... 6
Istorija umjetnosti I................................................................ 5
Aplikativni programi I........................................................... 5
Umjetnost i savremene medijske tehnologije......................... 5
Engleski jezik I...................................................................... 3
II semestar
Likovni atelje II..................................................................... 6
Grafički dizajn II................................................................... 6
Fotografija I........................................................................... 5
Istorija umjetnosti II.............................................................. 5
Aplikativni programi II ......................................................... 5
Engleski jezik II..................................................................... 3
III semestar
Likovni atelje III.................................................................... 6
Grafički dizajn III.................................................................. 6
Aplikativni programi III........................................................ 5
Fotografija II......................................................................... 5
Umjetnost XX vijeka I.......................................................... 5
Engleski jezik III................................................................... 3
IV semestar
Likovni atelje IV.................................................................... 6
Grafički dizajn IV.................................................................. 6
Aplikativni programi IV
(dig. postprodukcija).............................................................. 5
Umjetnost XX vijeka II (savremena umj.)............................. 5
Fotografija III........................................................................ 5
Engleski jezik IV................................................................... 3
V semestar
Multimedijalni studio I.......................................................... 6
Grafički dizajn V................................................................... 6
Fotografija IV........................................................................ 5
Aplikativni programi V.......................................................... 5
Istorija i teorija dizajna.......................................................... 5
Izborni predmet .................................................................... 3
Engleski jezik V
Produkcija kratkih video formi
Primijenjena fotografija
Uvod u Web tehnologije
Scenski dizajn
VI semestar
Multimedijalni studio II......................................................... 6
Uvod u Web dizajn................................................................ 6
Vizuelna kultura..................................................................... 6
Kultura govorne i pisane komunikacije II.............................. 5
Završni rad............................................................................. 4
Izborni predmeti II................................................................ 3
Engleski jezik VI
Uvod u računarski 3D dizajn
Dizajn i reklama
Primijenjena muzika
Modni dizajn i kostimografija
Autorsko pravo i intelektualna svojina
Studijski program: AUDIOVIZUELNA PRODUKCIJA
I semestar
Uvod u audiovizuelnu produkciju......................................... 6
Umjetnost i savremene medijske tehnologije......................... 6
Istorija umjetnosti I................................................................ 5
Uvod u komunikacije............................................................. 5
Kultura govorne i pisane komunikacije I............................... 5
Engleski jezik I...................................................................... 3
II semestar
Audiovizuelna produkcija I................................................... 6
Uvod u medije....................................................................... 6
Istorija umjetnosti II.............................................................. 5
Fotografija I........................................................................... 5
Kultura govorne i pisane komunikacije II.............................. 5
Engleski jezik II..................................................................... 3
III semestar
Audiovizuelna produkcija II.................................................. 6
Metode istraživanja u medijima............................................. 6
Produkcija kratkih video formi I........................................... 5
Fotografija II......................................................................... 5
Teorija kulture........................................................................ 5
Engleski jezik III................................................................... 3
IV semestar
Audiovizuelna produkcija III................................................ 6
Tehnologija filma i TV........................................................... 6
Produkcija kratkih video formi II.......................................... 5
Fotografija III........................................................................ 5
Uvod u upravljanje marketingom u kulturi............................ 5
Engleski jezik IV................................................................... 3
V semestar
Multimedijalni studio I.......................................................... 6
Kreativno pisanje I................................................................. 6
Estetika filma i TV I.............................................................. 6
Medijske industrije................................................................ 4
Osnove filmske i TV režije.................................................... 5
Izborni predmet..................................................................... 3
Engleski jezik V
Aplikativni programi I
Primijenjena fotografija
Umjetnost kratkog i dokumentarnog filma
Umjetnost XX vijeka I
VI semestar
Multimedijalni studio II......................................................... 6
Kreativno pisanje II............................................................... 6
Estetika filma i TV II............................................................. 6
Osnove filmske i TV režije II................................................ 5
Završni rad............................................................................. 4
Izborni predmet II................................................................. 3
Engleski jezik VI
Digitalna postprodukcija
Interaktivna televizija
Umjetnost XX vijeka II (savremena umj.)
Primijenjena muzika
Autorsko pravo i intelektualna svojina
Postdiplomski specijalistički studij
Studijski program: DIZAJN VIZUELNIH KOMUNIKACIJA
I semestar
Izborni atelje/i........................................................................ 20
likovni atelje
fotografija
grafički dizajn i tipografija
savremeni umjetnički procesi i istraživanja
web i display design
multimedija i pokretna grafika
video i animacija
vizuelna kultura
dizajn zvuka (u službi slike)
Savremene teorije slike I........................................................ 5
Izborni predmet:.................................................................... 5
Pedagogija sa didaktikom
Komparativna teorija medija
Poetika digitalnih umjetnosti
Marketing i dizajn
II semestar
Specijalistički rad .................................................................. 15
Dopunski atelje...................................................................... 5
likovni atelje
fotografija
grafički dizajn i tipografija
savremeni umjetnički procesi i istraživanja
web i display design
multimedija i pokretna grafika
video i animacija
vizuelna kultura
dizajn zvuka (u službi slike)
Savremene teorije slike II...................................................... 5
Izborni predmet..................................................................... 5
Metodika nastave stručno-umjetničkih predmeta
Psihologija umjetnosti
Diskurs novih tehnologija
Postdiplomski specijalistički studij
Studijski program: AUDIOVIZUELNA PRODUKCIJA
I semestar
Multimedijalni studio III....................................................... 15
Savremena audiovizuelna produkcija I ................................. 5
Komparativna teorija medija I .............................................. 5
Izborni predmet .................................................................... 5
Međunarodni standardi i produkcija
Pedagogija sa didaktikom
Poetike digitalnih umjetnosti
Marketing i dizajn
II semestar
Specijalistički rad................................................................... 15
Savremena audiovizuelna produkcija II ............................... 6
Diskurs novih tehnologija .................................................... 5
Izborni predmet..................................................................... 4
Metodika nastave stručno-umj. predmeta
Filmska i TV kritika
Menadžment u medijima
Projektni menadžment
Psihologija umjetnosti
Organizovan je i postdiplomski magistarski studij, u trajanju od dva semestra, za sljedeće studijske programe:
Dizajn vizuelnih komunikacija
Audiovizuelna produkcija.
Irina Tomić
Grafičkim dizajnom sam se amaterski bavila dugi niz godina, a studiranje na Fakultetu vizuelnih umjetnosti, za koji sam se opredijelila još u II razredu srednje škole, konačno mi je pružilo šansu za sticanje akademske osnove i, kako teorijsko, tako i praktično usavršavanje na polju vizuelnih umjetnosti, neophodno za ostvarivanje uspjeha u ovoj profesiji. FVU je u svim aspektima, počev od znanja koja su nam dostupna kroz fenomenalan akademski program, pa do profesionalnog i srdačnog odnosa svih profesora i saradnika prema studentima, neosporno ispunio sva moja očekivanja koja sam imala prije upisivanja. Svim zaljubljenicima u vizuelne umjetnosti, koji bi željeli da svoju strast pretvore u životni poziv, preporučujem Fakultet vizuelnih umjetnosti kao mjesto gdje, u atmosferi koja dozvoljava razvijanje talenta, bez ikakvih stega koje bi vodile ka gušenju individualnosti studenta, svoje želje mogu ostvariti.
Adresa: Vaka Đurovića bb, 81 000 Podgorica
Telefon: 020 409 220
Telefaks: 020 409 233
E-mail: info@fvu.me
Web: www.fvu.me
Žiro-račun: 505-6232-96
Dekan: dr Nenad Vuković
Prodekan: mr Nikola Latković
Sekretar: mr Biljana Vukoslavčević
Telefon: 020 409 220
Telefaks: 020 409 233
E-mail: biljana.vukoslavcevic@fvu.me
Šef službe: Nada Perović
Telefon: 020 409 220
Telefaks: 020 409 233
E-mail: nada.perovic@fvu.me
Na Fakultetu vizuelnih umjetnosti student se mogu usavršavati u jednoj od dvije oblasti: Dizajn vizuelnih komunikacija i Audiovizuelna produkcija. Prva dva semestra zajednička su za oba odsjeka, a u petom i šestom semestru studenti se ponovo sreću na zajedničkim projektima u okviru Multimedijalnog studija. Uspješnim završetkom osnovnih studija stiče se zvanje bečelor dizajna vizuelnih komunikacija i bečelor audiovizuelne produkcije. Programi predstavljaju simbiozu umjetnosti, nauke, tehnike, informatike i drugih disciplina. Usklađeni su sa aktuelnim potrebama okruženja i prilagođeni svjetskim trendovima i potrebama industrije, medija i drugih djelatnosti.
Fakultet raspolaže sa savremeno opremljenim amfiteatrom, računarskom salom, foto i video studiom, grafičkim i likovnim ateljeom. Studentima je dostupna biblioteka Fakulteta sa stručnom literaturom, kinoteka sa oko hiljadu naslova, a posredstvom interneta studentima je omogućen pristup vodećim elektronskim bibliotekama, kao sto je EBSCO. Afirmacijom interaktivnog pristupa u izvođenju nastave, uz stručnu praksu, radionice i projekte koji se kontinuirano organizuju, obezbijeđeni su svi potrebni uslovi da studenti steknu sva znanja koja se očekuju od savremenih stručnjaka iz ovih specifičnih oblasti.
Fakultet vizuelnih umjetnosti organizuje specijalističke i magistarske studije za studijske programe: Dizajn vizuelnih komunikacija i Audiovizuelna produkcija. Nakon završenih specijalističkih , jednogodišnjih studija, stiče se zvanje specijalista dizajna vizuelnih komunikacija i specijalista audiovizuelne produkcije.
Završetkom magistarskih studija, stiče se zvanje magistar vizuelnih komunikacija i magistar audiovizuelne produkcije.
Pravo prijave za upis imaju kandidati sa završenim četvorogodišnjim srednjim obrazovanjem. Kandidati uz prijavu prilažu i sljedeća dokumenta:
Studenti, nosioci diplome „Luča“, oslobođeni su plaćanja školarine za I godinu, a najuspješniji studenti ostvaruju godišnje stipendije Univerziteta.
Organizovani prijemni ispit polažu svi kandidati. Prijemni ispit podrazumijeva provjeru znanja, sposobnosti i sklonosti za vizuelne umjetnosti ili produkciju i sastoji se iz testa opšte kulture, praktičnog testa i intervjua. Ispit se odvija pred tročlanom komisijom Fakulteta.
Od kandidata se očekuje kvalitet koji podrazumijeva kreativnost i sposobnost vizuelnog, ali i konceptualnog izražavanja na dinamičan i uvjerljiv način. Očekuje se sposobnost analitičkog promišljanja i inteligentno i originalno rješavanje problema.
Cijeni se entuzijazam, istraživački duh i samopouzdanje osobe istovremeno okrenute samokritičnosti. Ono što je veoma bitno kod kandidata jesu i dobre komunikacijske vještine.
Prezentacijska mapa predstavlja izbor kreativnih radova čija je svrha da demonstrira sposobnost vizuelnog izražavanja kandidata, njegov senzibilitet, originalnost i kreativnost .
Mapapodrazumijeva zbirku originalnih radova: crteža, ilustracija, grafičkih radova u tehnikama po slobodnom izboru (od klasičnih do elektronskih), fotografija, videozapisa i slično. Uvidom u prezentacijske mape imenovana komisija stiče bolji uvid u sklonosti i talenat kandidata koji pristupaju prijemnom ispitu.
Ovaj test sastoji se od pitanja iz različitih oblasti, od umjetnosti i kulture do savremenih medijskih tehnologija i pojmova koji se vezuju za njih. Kandidat mora dati tačne odgovore na najmanje 50% pitanja u testu da bi pristupio sljedećem dijelu prijemnog ispita. Sastavni dio testa opšte kulture je i test engleskog jezika, koji nije eliminacioni.
Ujedno i najvažniji dio prijemnog ispita. Sastoji se od zadate teme od strane komisije na koju kandidat treba da odgovori u formi crteža, slike, fotografije, video-snimka i slično, u zavisnosti od afiniteta kandidata. Ovo je, zapravo, i način da kandidat potvrdi svoj talenat i autentičnost radova koje prilaže prilikom prijavljivanja za upis.
Ispitna komisija intervjuiše kandidata s ciljem bližeg upoznavanja njegove ličnosti. Pitanja se usmjeravaju ka otkrivanju vizuelne percepcije kandidata, provjerava se stepen njegove kulture i slično. Time se stiče opšta slika o tome koliko kandidat poznaje svijet kulture I umjetnosti i kakve su njegove intelektualne i komunikacijske sposobnosti. Po završetku intervjua komisija ocjenjuje kandidate, na osnovu čega se formira konačna rang-lista.